View unanswered posts | View active topics It is currently 27 Sep 2021, 22:10

Reply to topic  [ 34 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Älskar artisten/bandet men hatar personligheten-tråd 
Author Message

Post Re: Älskar artisten/bandet men hatar personligheten-tråd
lpstd wrote:
Ok, jag kanske överdrev men jag tycker han verkar vara en jävligt jobbig person. Dessutom är han fan av Donald Trump. Sök på youtube efter sentida intervjuer med honom. T.ex den här: https://www.youtube.com/watch?v=HhVZLL1pMQ0

Visste inte att han var ett fan av Trumpen men jag är inte förvånad. Vet att han för några år sen skrev på en kändislista för Israel.
Skummade igenom klippet och han beter sig lite som Trumpen d.v.s. som en baby :)
Men nu börjar vi röra oss lite i skuggzon angående politiska diskussioner känner jag så vi lämnar det där och nöjer oss med att Rotten är ett as lpstd :)

03 Aug 2021, 13:14
Profile

Väldigt rolig tråd. Intressant och komplext. Det blir på något sätt ett ideal att skilja personen från musiken/konsten, men som aldrig går att uppnå helt. Jag har märkt att det är avgörande vilken sorts dumheter personen har gjort eller sagt, och hur länge sedan det var. "Vanliga" rock n roll-synder i kategorin sex och droger som begicks för 50 år sedan när artisten var ung och omogen har jag väldigt sällan svårt att acceptera (till denna kategori hör ju massor av rockartister, och även sånt som Bowies fascist-romatiserande i mitten av 70-talet som känns som trams och snabbt överspelat). Om personen däremot fortfarande gör korkade grejer i 70-årsåldern kan det ju bli lite provocerande. Sen finns ju kategorin "grova" grejer, typ mord och våldtäkt som är lite svårare att acceptera nästan oavsett omständigheter (exempel: Phil Spector, Ike Turner). Och sen har vi sånt som idiotiska politiska eller andra ställningstaganden (exempel: Mike Oldfields Trump-stöd, Morriseys konstiga alternativhöger-sväng). Men i inget av exemplen jag nämnde så hindrar det mig nömnvärt från att njuta av musiken.

04 Aug 2021, 22:42
Profile

Vinyljunkie wrote:
Korvabengt wrote:
Får man tänka tvärt om?

I så fall Thomas Ledin!

Det största musikaliska kräkmedlet som finns. (min åsikt….)
Men verkar vara en alldeles särdeles bra människa…..

8)

Håller med dig till 100%. Varje gång jag råkat se en intervju med karln så tänker jag att fasen han skulle jag vilja ta en öl med!

Man kanske måste vara ett rövhål för att göra bra musik trots allt... :|

Känns som det är mycket vanligare med kombinationen dålig musik & schyst person än bra musik & idiot. Massa dansbands- och popartister som verkar väldigt hyggliga men som jag inte vill lyssna på. Iofs krävs det väl en del mer än "hygglig" för att man vill ta en bärs och tillbringa massa tid med personen...

04 Aug 2021, 22:46
Profile

LieMfB wrote:
Väldigt rolig tråd. Intressant och komplext. Det blir på något sätt ett ideal att skilja personen från musiken/konsten, men som aldrig går att uppnå helt. Jag har märkt att det är avgörande vilken sorts dumheter personen har gjort eller sagt, och hur länge sedan det var. "Vanliga" rock n roll-synder i kategorin sex och droger som begicks för 50 år sedan när artisten var ung och omogen har jag väldigt sällan svårt att acceptera (till denna kategori hör ju massor av rockartister, och även sånt som Bowies fascist-romatiserande i mitten av 70-talet som känns som trams och snabbt överspelat). Om personen däremot fortfarande gör korkade grejer i 70-årsåldern kan det ju bli lite provocerande. Sen finns ju kategorin "grova" grejer, typ mord och våldtäkt som är lite svårare att acceptera nästan oavsett omständigheter (exempel: Phil Spector, Ike Turner). Och sen har vi sånt som idiotiska politiska eller andra ställningstaganden (exempel: Mike Oldfields Trump-stöd, Morriseys konstiga alternativhöger-sväng). Men i inget av exemplen jag nämnde så hindrar det mig nömnvärt från att njuta av musiken.

Eftersom dina vänsterpolitiska ideal lyser i genom så starkt är det svårt att inte påpeka hur man kan göra det ännu mer komplext med att dra in lyssnarens och faktiskt bokarens roll i det hela. Tänker tex på hipsters för ett antal år sen som bar Burzum-tshirts (alla dessa trendiga människor kan väl inte har varit nazister?) och det faktum att Liseberg (dvs Göteborgs stad) bokade Snoop Dogg för några år sen.
Men, vi skulle inte prata politik på Bojen bestämdes det ju....

05 Aug 2021, 11:56
Profile
Reply to topic   [ 34 posts ]  Go to page Previous  1, 2