View unanswered posts | View active topics It is currently 16 Jul 2019, 22:50

Reply to topic  [ 8 posts ] 
HarpMeet i tidningen igen :-) 
Author Message

Post HarpMeet i tidningen igen :-)
Krister Allansson blev intervjuad av STT inför HarpMeet Ulricehamn.

Läs hela artikeln på STT's blädder version på nätet!

http://www.e-magin.se/v5/viewer/files/viewer_s.aspx?gKey=kp3b1jc7&gInitPage=23

OBS, Det finns plats kvar fortfarande så glöm inte att anmäla er på http://www.harpmeet.com/bli-medlem

25 Feb 2014, 17:34
Profile

Post Re: HarpMeet i tidningen igen :-)
Fast jag tycker rent ut sagt att det är fördjävligt att Åkes 2 första konvent aldrig nämns i sammanhanget. Utan dom hade aldrig gnistan till Harpmeet tänts. :twisted:

25 Feb 2014, 20:26
Profile WWW

Hmm, det står att det varit två möten innan det som går av stapeln i Ulricehamn. Kanske tidningen inte orkade gå in på att förklara att det var olika arrangörer. De intervjuade ju herr Allansson som inte varit delaktig i alla de tidigare mötena. Lätt att detblir fel då. Folket på träffarna har varit till en del samma på de två jag har varit på. Alltså Åkes andra träff i Enköping och första Harp Meet i nkpg.

All heder åt Åke som organiserade och visade att man kan göra konvent som håller högsta kvalitet innehållsmässigt, mat och logi och ändå inte kostar mer än att man kan köpa på sig en mic eller stärkare av en medkonventant.

25 Feb 2014, 21:33
Profile

Jag var med då UT (Ulricehamns Tidning) intervjuade mig och Krister. Då pratade vi ganska mycket om bakgrunden till HarpMeet grejen. Den reportern valde att skriva väldigt lite och dessutom felaktigt om vad som då sades. Det är nog tyvärr så med lokaltidningar att de är mer intresserade av en bra lokal vinkling än en korrekt beskrivning av vad som faktiskt sades under intervjun.

Själv har jag deltagit i de tre munspelskonvent som gått av stapeln och all heder till Åke för hans outtröttliga arbete. Det är nog så att Åke kanske inte fått den cred han förtjänar men vi är nog lite dåligs på att hylla vardagshjältarna. De som lägger ner själ och hjärta i något som de gillar och tror på. Embryot till det som idag verkar bli något beständigt i form av en förening för munspelare föddes onekligen under det första smällkalla Enköpingskonventet. Micke Fall tog inte av sig mössan på två dagar! Äras den som äras bör och även om jag inte kysste Åkes fötter så är han en klar hjälte i min bok. Att sedan våra lokala murvlar väljer att återge intervjuerna på sitt eget vis är beklagligt.

27 Feb 2014, 01:18
Profile

Jag ska fråga om jag kan få ta med mig en av Åkes strumpor så du kan få pussa lite på den..

27 Feb 2014, 13:59
Profile WWW

Gärna nytvättad då :wink:

27 Feb 2014, 16:42
Profile

Hmm du gillar inte bogueten?

27 Feb 2014, 18:54
Profile WWW

Håller med!

Väldigt beklagligt att Åke faktiskt inte fått mer cred för sina insatser och ännu mer beklagligt (men inte förvånande) att tidningar inte alltid är på banan!
Jag har personligen hyllat Åkes insatser och har fortfarande förhoppning om att vi kan återkomma till Enköping med en större gemensam dragkraft än någonsin, så att även han kan "släppa taget" och njuta i fulla drag :lol:

För att ytterligare understryka vår tacksamhet har styrelsen beslutat att Åke Svedlund skall (om han accepterar) belönas genom att göras till HarpMeet's första hedersmedlem för all framtid.

Tack Arne för att du tog upp det!
Och tack Åke! (Även om du är omöjlig att få tag på per telefon) :lol:

28 Feb 2014, 16:41
Profile
Reply to topic   [ 8 posts ]